Aanleiding
Homeplan, een Nederlandse stichting die in Mexico samenwerkt met een Zuid-Amerikaanse studenten organisatie 'Un Techo Para Mi Pais' die de aller armsten in hun land helpt om zichzelf een betere toekomst op te bouwen.
De aanleiding van het ontwerp labo Homeplan is het 15 jarig jubileum van Homeplan.
Leerdoelen
- Concreet antwoord geven op de vraagstelling van een externe opdrachtgever;
- Ontwikkelen van een eigen plan van aanpak;
- Uitvoeren van een onderzoek;
- Concept omzetten in een inspirerende en uitvoerbare ontwerpen;
- Campagne presenteren;
- Samenwerken in teamverband;
- Optimaal gebruik maken van zowel ruimtelijke, grafische, communicatieve, event-logistieke en media aspecten.
Opdracht
Na het formuleren van de doelstelling word het onderzoek gestart en een campagne vormgegeven.
De campagne en bijpassende promotie moet binnen de ideeen van Homeplan en 'Un Techo Para Mi Pais' passen.
De campagne en promotie moeten de aandacht van een zo breed mogelijk publiek op onze visie vestigen.
Presentatie
Week 39
Tussen presentatie van de ontwikkeling en het ontwerpvoorstel.
Week 42
Presentatie van de campagne en promotie.
- Digitale presentatie (10 minuten);
- Presentatie 3x staand A1;
- Projectverslag.
Planning
Week 35
Symposium, ontmoeting met de opdrachtgever, briefing van de opdracht en de groepssamenstelling.
Week 36
Research en doelstelling formuleren.
Week 37
Research.
Week 38
Visie vormgeven.
Week 39
Presentatie van de ontwikkeling en het ontwerpvoorstel.
Week 40
Campagne voorstel en promotieconcept uitwerken t.b.v. presentatie.
Week 41
Campagne voorstel en promotieconcept uerken t.b.v. presentatie.
Week 42
Campagne en promotie presenteren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten